пʼятниця, 28 жовтня 2022 р.

6 батьківських звичок, які порушують емоційний контакт з дитиною

Радить психолог

6 батьківських звичок, які порушують емоційний контакт з дитиною

Емоційний контакт батьків і дитини - фундамент сімейних взаємин, на якому стоїть багатоповерховий будинок під назвою «виховання». У кожного з батьків є потенціал зробити цей фундамент міцним, але іноді контакт з дитиною втрачається. У нас є для вас гарні новини: навіть якщо контакт втрачено, його можна повернути.

 Цей текст не розповість батькам про симптоми і ознаки порушення контакту, які можна побачити в дитині. Відповідальність за створення цього міцного зв'язку цілком віддано в руки батькам. Замість цього я розповім про батьківські помилки, які можуть призвести до втрати близькості з дитиною.

1. Ви звертаєте увагу на дитину тільки тоді, коли вона робить щось не так

Чомусь частіше помічається щось погане, а хороше сприймається як природне. Коли дитина щось упускає, ми відразу бачимо це і робимо зауваження, але от коли вона акуратно тримає предмет у своїй маленькій ручці, ми мовчимо або навіть не помічаємо.

Варто зрозуміти, що дитина запам'ятовує, що коли вона робить щось не так, батьки відразу звертають на неї  увагу. Її висновок: помилка = увага. Кількість зауважень пропорційне прагненню дитини приховувати і віддалятися від батьків.

Рекомендація. Звертайте свою увагу на ту поведінку, яку хочете бачити знову. Рівняння просте: бачите позитивну поведінку - підкресліть її. Наприклад, так: «Мені подобається, коли я бачу, що ти граєш спокійно і зосереджено».

2. Ви не хвалите свою дитину

Швидше за все, зараз всі батьки подумають: «Та це не про мене, я завжди хвалю свою дитину». Хвалебні слова в дусі «молодець», «добре» і «супер» на сотий раз сприймаються дитиною як порожній звук. У такої похвали завжди є зворотна сторона - знецінення для дитини.

Ми ж говоримо про «якісну» похвалу, коли батьки уважні до дитини і бачать, що саме у неї добре вийшло. Хвалити треба за конкретну поведінку, адже таким чином ви розвиваєте в дитині впевненість у собі і здатність побачити результат своїх дій.

Рекомендація. Замініть слово «молодець» на фразу: «Мені подобається, як ти прикрасив цей будинок», кожен раз помічаючи деталь, яку ваша дитина зробила добре, навіть найменшу.

3. Ви не обговорюєте її та свої емоції

«Не плач», «не сумуй», «це дурниці», «з мамою все гаразд, просто в око щось потрапило» - саме такі фрази віддаляють дитину від батьків. Дитина відчуває, що її емоції не приймають, а батьки їй брешуть про свої. Який висновок вона може зробити? «Так, проявляти свої емоції погано, тебе не зрозуміють навіть батьки».

Говорити про свої емоції важливо, а дати можливість дитині розповісти про її біди без коментарів в стилі «не відчувай» - ще важливіше.

Рекомендації. Використовуйте позначення емоцій дитини. Якщо ви бачите, що вона сумує через сварку з друзями, ви можете сказати їй: «Це, мабуть, дуже сумно і неприємно - посваритися зі своїми друзями» або «Я бачу, що ти сумуєш». Таким чином ви говорите про те, що приймаєте її будь-якою, що відчувати - нормально. І нагадуєте, що ви - поруч.

4. Ви вважаєте дитину ще маленькою для того, щоб робити самостійний вибір

Анекдот: «Мамі холодно - одягни светр». Діти й справді краще знають, чого вони хочуть. Дитина може вибрати сама, які штани одягти, з ким грати, якими іграшками ділитися - цей список можна продовжувати ще дуже довго.

Пропонувати дитині вибір - значить розвивати її самостійність і відповідальність, будучи поруч як уболівальник, від якого вона відчуває підтримку. А ще ми всі, в тому числі і діти, маємо право на помилку. Вони мають право обрати не те, зробити висновок (не без допомоги батьків) і піти вибирати далі.

Рекомендація. Дайте дитині можливість вибрати і зіткнутися з наслідками вибору, підтримуючи тим самим самостійність. Бувають ситуації, коли можна запропонувати дитині «вибір без вибору», тільки одне з двох: «Ти будеш рис або пюре на вечерю?».

5. Ви використовуєте  насильницькі  методи  виховання

Тіло вашої дитини - її священна територія з відповідними межами. Порушуючи його межі, ви показуєте їй свою неповагу до її особистості.

Бити, тягати, щипати, ставити на гречку - це неприйнятні методи виховання для дорослої людини, яка володіє мовою для вираження своїх думок. Батьки не мають права бити свою дитину, що б вона не зробила і якою б вона не була.

Рекомендації. Зробіть глибокий вдих-видих, дайте собі час заспокоїтися і подумати, як ви можете вплинути на поведінку дитини без використання насильства. Спокій, рівний тон голосу і вербалізація конкретної поведінки, яку ви хочете побачити, може допомогти вам в цій нелегкій справі.

6. Ви мало часу проводите разом

Сидіти поруч, втупившись у телефон, поки дитина збирає пазли - не рахується. Прийти до дитини, поки вона збирає пазли і зібрати їх за неї - теж не зараховується. У грі зі своєю дитиною ви можете її чогось навчити або навчитися самому, дізнатися, що цікаво вашій дитині і що її турбує.

Якісний час - це вміння слідувати ініціативі дитини в грі, щоб вона відчувала себе значущою, а в батьках побачила друга.

Рекомендація. Кожен день хоча б 10 хвилин приділяйте справжній грі. Нехай дитина обере її сама, а ви дотримуйтесь її ініціативи.

На закінчення хочеться сказати всім батькам, що діти потребують безумовної любові і прийняття. Не забувайте про важливість контакту, навіть якщо ви втомилися. Ви неодмінно впораєтеся з труднощами і збережете близькість з дитиною, якщо захочете.


Психолог : Скакун Г.А.

четвер, 27 жовтня 2022 р.

вівторок, 25 жовтня 2022 р.

вівторок, 18 жовтня 2022 р.

КОРИСНІ ПОРАДИ БАТЬКАМ!💕

 КОРИСНІ ПОРАДИ БАТЬКАМ!💕

Мирилки – невеличкі пісеньки, розраховані на те, щоб забути недавню сварку, відновити товариські стосунки.

Мирилки – чудовий та простий спосіб розв’язати конфлікт у будь-якому дитячому колективі. Веселі мирилки стануть у нагоді батькам, якщо братики й сестрички часто сваряться.


Розвивальні мультики на щодень

 

Розвивальні мультики для дітей

 на щодень

Добірка мультиків, які допоможуть закріпити знання, отримані під час онлайн – занять,  розвити пам'ять та мислення. Виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я, та бажання допомагати іншим.

Понеділок: Математика

Порівнюємо розмір «Великий – маленький» 

https://www.youtube.com/watch?v=zO_69ZyEXNI

Вівторок: Природа

Овочі

https://www.youtube.com/watch?v=ZSYFm7Sr-FE

 Середа:  Мовлення

Домашні тварини

https://www.youtube.com/watch?v=6W9C3sye0RM

 Четвер: Соціум

Тракторець молодець та бик забіяка

https://www.youtube.com/watch?v=BxbNdErl_Tw

 Пятниця: Музика

Весела пісенька «У бабусі у селі»

https://www.youtube.com/watch?v=kWMdup4idxo

 Субота: Фізкультура

 Руханка гусі - потягусі

https://www.youtube.com/watch?v=Hxaxd229Kt8

 Неділя: Безпека

Безпека з вовчиком Діккі «Підозрілі предмети» 

https://dity.tydyvy.com/show/124 

четвер, 13 жовтня 2022 р.

середа, 12 жовтня 2022 р.

вівторок, 4 жовтня 2022 р.

Вибухонебезпечні предмети


 


Джерело: https://vseosvita.ua/

Правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях

Що потрібно робити у надзвичайній ситуації?
Правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях.

1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:
– закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для
зниження ураження фрагментами скла;
– вимкнути світло, закрити вікна та двері;
– зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю
(ванна кімната, передпокій);
– інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.
2. У разі загрози чи ведення бойових дій:
– закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для
зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і
газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
– взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності,
медичну аптечку;
– відразу залишити житловий будинок, сховатися у підвалі або у
найближчому сховищі;
– попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і
дітям;
– без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;
– проявляти крайню обережність; не варто панікувати.
3. Якщо стався вибух:
– уважно озирнутися навколо, щоб з’ясувати вірогідність небезпеки
подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна
комусь допомога;
– якщо є можливість – спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під
завалами – подавати звукові сигнали. Пам’ятайте, що за низької активності
людина може вижити без води упродовж п’яти днів;
– виконати всі інструкції рятувальників.
4. Під час повітряної небезпеки:
– відключити живлення, закрити воду і газ;
– загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
– взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності,
аптечку;
– попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати
допомогу людям похилого віку та хворим;
– дізнатися, де знаходиться найближче до укриття. Переконатися, що
шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;
– як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості.
Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати
безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.
5.Під час масових заворушень:
– зберігати спокій і розсудливість;
– під час знаходження на вулиці – залишити місце масового скупчення
людей, уникати агресивно налаштованих людей;
– не піддаватися на провокації;
– надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон.
Без крайньої необхідності не залишати приміщення.
6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:
– постаратися запам’ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички
тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;
– за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження
рідним або міліції;
– намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати
себе ризику;
– якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків,
намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути
непередбачуваними;
– не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою
або опором;
– виконувати вимоги терористів, не створюючи конфліктних ситуацій,
звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;
– уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем, зі злочинцями;
– нічого не просити, їсти все, що дають;
– якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися
встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;
– уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути
готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;
– спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де
знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму терористів
(кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю – ванна кімната або шафа).
У разі відсутності такого місця – падати на підлогу за будь-якого шуму або у
разі стрільбі;
– при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу,
дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;
– під час штурму не брати до рук зброю терористів, щоб не постраждати
від штурмуючих, які стріляють по озброєних людях;
– під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони
знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати
команди групи захоплення.

7. При проведенні тимчасової евакуації цивільного населення з
небезпечної зони:
– взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;
– за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими
можливостями;
– дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу
записку, де зазначається ім’я, прізвище, домашня адреса, а також прізвище
матері та батька;
– переміщатися за вказаною адресою. У разі необхідності – звернутися за
допомогою до поліції та медичних працівників.